Projekt „Bezpieczne domy, przyjazne miasta”

Klasy trzecie wzięły udział w projekcie „Bezpieczne domy, przyjazne miasta”. Projekt miał na celu pogłębienie wiedzy dzieci na tematyki globalnego mieszkalnictwa i zrównoważonego rozwoju miast.

W ramach projektu nauczyciel prowadził warsztaty i zajęcia dla dzieci z zakresu: życia w obszarach slumsowych oraz wyzwań stojących przed miastami dotkniętymi katastrofami naturalnymi. Przedstawił dzieciom najciekawsze rozwiązania środowiskowe i społeczne występujące w miastach zrównoważonych, przyjaznych środowisku człowieka.

Opracowała:Maria Ożlańska

Klasa III c – wymarzony dom

IMG 7682IMG 7685IMG 7690IMG 7691

Domy afrykańskiego plemienia Ndebele – kl. III a

121792896 1015061008922088 8774248231037783227 n121996759 640560783259569 7328299249417887654 n122196516 348620789582099 7736067481124449511 n121829945 356268932153538 8396809388084388894 n

 Klasa III b – wymarzony dom

20201129 15373620201129 15382120201129 153402

PROGRAM PROFILAKTYCZNY PRZYJACIELE ZIPPIEGO W KLASIE I c

Uczniowie klasy I c od września 2019 r. wraz ze swoim przyjacielem patyczakiem Zippim realizują program Przyjaciele Zippiego. Program ma na celu promocję zdrowia psychicznego i dobrego samopoczucia uczniów, poprzez rozwój ich umiejętności komunikacyjnych i społecznych, ułatwiających dobre funkcjonowanie w grupie, nawiązanie przyjaźni, radzenie sobie z problemami i trudnościami. Uczy uczniów jak radzić sobie z codziennymi problemami, jak nazywać uczucia, jak o nich rozmawiać oraz jak najlepiej dobierać sposoby radzenia sobie.

Opracowanie: Izabela Wojtala

Przyjaciele Zippiego 2Zdjcie 1Przyjaciele Zippiego 3

,,Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej"

Rozpoczęliśmy przygodę z programem profilaktycznym ,,Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej". Podczas trzech pierwszych spotkań rozmawialiśmy o tym, co jest dla nas ważne w życiu, o przyjaźni i pracy w grupie. Był trening uważności, zabawa w szukanie podobieństw, pisanie listu do przyjaciela, a przede wszystkim powstały Apteczki ze skarbami, które pomogą nam w trudnych chwilach. Osoby, które chcą wiedzieć więcej o tym programie, zachęcam do odwiedzenia strony:

https://www.pozytywnaedukacja.pl/103-aktualnosci/apteczka/206-apteczka-pierwszej-pomocy-emocjonalnej

Opracowanie: Urszula Szczygieł – wychowawczyni klasy 5 e

87325004 526244951360135 5049517544382136320 n87105584 533819587340648 3595676393200943104 n

Projekt „Dbajki Grajki – multimedialny program psychoedukacyjny dla szkół podstawowych”


„Dbajki Grajki” to  multimedialny program oparty na metodzie bajkoterapii. Innowacyjność rozwiązania przejawia się w tym, że program obejmuje oddziaływaniem całe środowisko szkolne (ucznia, nauczyciela, rodzica). Zawiera aktywne multimedialne metody włączające zarówno osoby pracujące z dziećmi, jak i samego ucznia. Nauczanie i przyswajanie wiedzy odbywa się w sposób niekonwencjonalny. Zajęcia motywują ucznia do działania, twórczości, myślenia i kreatywnego rozwiązywania problemów. Poprzez multimedialne narzędzie uczeń, przeżywając fabułę i narrację, przeżywa różne emocje bohaterów. Pozwala mu to identyfikować się z postaciami i razem z nimi nabywać umiejętności psychospołecznych.

Projekt realizujemy w ponadnarodowym partnerstwie ze stowarzyszeniem niemieckim.  

Program profilaktyczno – wychowawczy „Strażnicy uśmiechu”

Program profilaktyczno-wychowawczy „Strażnicy Uśmiechu”  autorstwa profesor Nady Ignjatović-Savić z Serbii - to cykl warsztatów psychoedukacyjnych przeznaczonych do realizacji z dziećmi i młodzieżą w przedziale wiekowym od 5 do 10 lat (Strażnicy Uśmiechu część 1) oraz od 10 do 15 lat (Strażnicy Uśmiechu część 2). Celem programujest wspomaganie rozwoju samoświadomości, kształtowanie umiejętności życiowych oraz społeczno-emocjonalnych dzieci i młodzieży.

Program edukacji stomatologicznej ,,Niesamowity świat higieny jamy ustnej”

Program przygotowany przez Instytut Blend-a-med, Oral –B oraz Disney Polska skierowany jest do uczniów klas 1. i 2. Czas realizacji to XII 2017 r.  -  III 2018 r.  Dzięki uczestnictwu w programie dzieci dowiadują się, jak ważne jest dbanie o stan zębów już od najmłodszych lat.

Ogólnopolski program edukacyjny „Śniadanie daje moc”

Program był realizowany w roku szkolnym 2016/2017. Opierał się na 12 zasadach zdrowego odżywiania, propagował prawidłowe nawyki żywieniowe. W trakcie realizacji programu dzieci poznawały wartości odżywcze różnych produktów, rozmawiały na temat higieny i estetyki spożywania posiłku. 8 listopada 2016 roku klasa III c wzięła udział w akcji „Śniadanie daje moc!”. Dzieci wykonały i spożyły wspólne, zdrowe śniadanie.

Projekt „Budujemy stołówkę dla ptaków z Leroy Merlin”

Celem  projektu była pomoc ptakom w przetrwaniu zimy.

Program ekologiczny „Plastek i jego zaczarowane pudełko”

To europejska inicjatywa edukacyjna Plastics Europe, która ma pomóc dzieciom zrozumieć różnorodność i  właściwości tworzyw sztucznych.

Program antynikotynowy „Znajdź właściwe rozwiązanie”

Celem programu jest zapobieganie paleniu tytoniu wśród dzieci i młodzieży. Program jest dostosowany do możliwości intelektualnych oraz umiejętności uczniów.