Mikołajki 2019

 

Z okazji imienin św. Mikołaja uczniowie ze Szkolnego Koła Teatralnego postanowili zrobić  niespodziankę kolegom i koleżankom ze świetlicy. Młodzi aktorzy wystapili na scenie, aby propagowac utwory i zachęcać do czytania poezji Jana Brzechwy i Juliana Tuwima. Uczennice: Lilianka, Maja B., Hania N.,Maja G. i Hania C. zinterpretowały wiersz pt. "Ptasie radio". Potem zaprezentowała się młodzież  z klas VIe i VIa: Hania, Nikola, Rozalia, Mateusz, Ula, Julka i Wiktoria, którzy  przedstawili "Lokomotywę". Po części artystycznej rozpoczęliśmy "Quiz wiedzy ze znajomości wierszy dla dzieci". Uczniowie klas młodszych wykazali się bardzo dobrą znajomością znanych i lubianych wierszyków, wszyscy otrzymali słodkie upominki.  Akcja miała na celu propagowania czytelnictwa wśród najmłodszych.

 

 

Pokój Zagadek " W Krainie Książek"

Uczennice klasy Ve z wychowawczynią przygotowały dziesięć zagadek dotyczących książek, które można wypożyczyć w szkolnej bibliotece. Uczniowie klasy IV b mieli za zadanie odnaleźć kopertę i rozwiązać ukrytą w niej zagadkę. Na szczęście czytają książki i nie mieli problemu z żadną z nich.

Opracowanie: Urszula Szczygieł

 

Biuro Detektywistyczne 5 B – „Moi Koledzy i Koleżanki”

Uczniowie klasy 5b (16 osób) na zajęciach z wychowawcą wcielili się w rolę detektywów. Zakładali swój pamiętnik, tworzyli rysopisy i wykonywali odciski palców.

Następnie próbowali odgadnąć, z której książki pochodzi konkretny fragment.

Na koniec zgadywali, który bohater wystąpił w danej „Tajemnicy…”.

Inspiracją do tej lekcji były książki z serii „Biuro Detektywistyczne Lassego i Mai”. Uczniowie poznali nowych autorów i nowy gatunek literacki.

 

Opracowanie: Agnieszka Szerszeń

 

Mój Super Bohater

29 listopada 2019 r. klasa 5C na godzinie wychowawczej podzieliła się z kolegami i koleżankami ulubionymi książkami. Dzieci chętnie sięgnęły po pozycję ze szkolnej i domowej biblioteki. Każdy uczeń przeczytał najciekawszy fragment wybranej przez siebie lektury. Na koniec zajęć wszyscy wykonali rysunki "Mój Super Bohater".

Agata Zduńczyk

 

KLASA 7-a CZYT-a

Wszyscy uczniowie opowiadali o swoich zainteresowaniach czytelniczych. Reklamowali ulubione książki, które przynieśli do szkoły.
Ilość uczniów: 20
Efekty: Lepiej rozumiemy hasło: CZYTANIE JEST THE BEST.
Wychowawca klasy 7a - Ewa Fiedorczuk

 

DKK w IIIa

Nie trzeba prowadzić poważnych dyskusji literackich ani znać się na literaturze, żeby działać w naszym Dyskusyjnym Klubie Książki.

                 Lubimy czytać i rozmawiać o książkach.

                Poznajemy nowych autorów i nowe gatunki literackie.

                 Spędzamy miło czas i świetnie się bawimy.

Naszą działalność w DKK rozpoczęliśmy już w klasie drugiej. Spotykamy się raz w miesiącu-w klasie, w Książnicy Podlaskiej, a jak będzie cieplej wyjdziemy w plener. Do każdego spotkania musimy się przygotować, samodzielnie przeczytać tę samą książkę i sprawdzić, czy pamiętamy jej treść tuż przed zajęciami ( zawsze książek jest 9, a nas 26).

Burzliwie dyskutowaliśmy już o problemach Nikoli, bohaterki książki Marty Fox ,,Zielona Nikola”, która lubi się buntować i zawsze ma swoje zdanie. Razem z bohaterami opowiadań Renaty Piątkowskiej ,,Twardy orzech do zgryzienia” szukaliśmy rozwiązań z różnych życiowych sytuacji. Rozmawialiśmy też o losach psa Wintera z książki Wojciecha Cesarza i Katarzyny Terechowicz ,,Pamiętnik grzecznego psa” i poczynaniach jego ludzkiej rodzinki, która swoją energię musi poświęcić na naprawianie destrukcyjnych poczynań pieska, który okazał się błyskawicznie przemieszczającym się wulkanem.

Teraz przygotowujemy się do kolejnego spotkania w naszym klubie, czytamy książkę Justyny Bednarek pt. ,,Babcocha”.

Opracowała: Iwona Sadowska

 

Gdzie się zapodział kapelusz pani Wrony?

W ramach realizacji NPRC uczniowie klasy II a opracowali lekturę „Kapelusz pani Wrony” Danuty Parlak. Po samodzielnym przeczytaniu w domu, omówieniu kolejności zdarzeń i morału płynącego z treści, dzieci rozwijały swoje zdolności plastyczne, wyobraźnię oraz umiejętność głośnego czytania. Wykonały rysunki postaci występujących w książce. Bawiły się w kreatorów mody. Zaprojektowały barwne kapelusze, w których wstąpiły przed uczniami kl. I. Aby zachęcić innych do przeczytania książki, wybrały się w odwiedziny do I a. Przeczytały tam fragmenty lektury i podzieliły się swoimi wrażeniami. To było ciekawe spotkanie z książką.

 

Realizacja NPRC klasa 8c

Top 5-8c poleca!

Uczniowie klasy 8c w czasie zajęć z wychowawcą dyskutowali na temat książek, które warto przeczytać dla przyjemności. Następnie, w grupach, przygotowali własny projekt okładki wybranego tytułu oraz jego krótkie streszczenie. Efektem pracy jest plakat pt.: „8c poleca” zachęcający rówieśników do przeczytania 5 pozycji: „Harry Potter i kamień filozoficzny”, „Władca pierścieni”, „Cudowny chłopak”, „O psie, który wrócił do domu”, „Trzy kroki od siebie”.

 

Jarzynowy teatrzyk

Dnia 7 października 2019 r. uczniowie klasy II b przynieśli do klasy własnoręcznie wykonane kukiełki z warzyw i owoców. Posłużyły nam one do inscenizacji wiersza Jana Brzechwy „Na straganie” oraz B. Lewandowskiej „Jarzynowy teatrzyk”. Improwizowane dialogi między parami kukiełek dostarczyły nam mnóstwo radości, stworzyły doskonałą okazję do współdziałania. Zabawa w teatr bardzo nam się podobała.

 

Jarzynowy teatrzyk”

Na co przyda się pietruszka? My ją zmienimy w Kopciuszka,
Królewicz będzie z marchewki, a z kukurydzy- wróżka.
Z dyni zrobimy karetę, ogórek będzie stangretem.
A listki? W naszym teatrze każdy liść będzie biletem.
Jeszcze zrobimy macochę, trzeba pomyśleć trochę ......
Macocha będzie z cebuli. Z cebuli będą jej córki.
Wietrzyk im zagra na flecie. Wietrzyk gra pięknie jak wiecie.
I wszystkie lale- jarzynki będą tańczyły prześlicznie.

 

Cel główny:

- wzbogacenie sfery przeżyć dziecięcych;

- rozwijanie uwagi, doskonalenie pamięci;

- pobudzenie twórczej aktywności;

- stworzenie okazji do współdziałania i partnerstwa;

- improwizowanie dialogów między parą kukiełek.

 

Opracowała:

Katarzyna Cyrynowska

Fikuśne Lekturki Spod Chmurki

Realizując pierwszy moduł – ,,Fikuśne lekturki spod chmurki” Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego ,,Czytam z klasą – lekturniki spod chmurki”, 23 uczniów z klasy 1 c, w październiku i listopadzie 2019 r.,wzorowo wykonały zadania. Swoją przygodę z lekturą ,,Dziecię elfów” H.Ch. Andersena rozpoczęliśmy od wykonania czytusiów oraz chmurek, które towarzyszyły nam przez cały pierwszy moduł. W naszej klasie powstał kącik czytelniczy. Po wysłuchaniu lektury pokolorowaliśmy okładkę, podpisaliśmy i wypełniliśmy karty w ,,Moim lekturniku”. Wykonaliśmy myszkowe zakładki do książki. Uczniowie z zaangażowaniem wykonali ogromną postać głównej bohaterki lektury: Odrobinki. Wspólne działania sprawiły uczniom wiele radości. Te zajęcia były również zachętą do korzystania z klasowego wypożyczania książek z biblioteki szkolnej.

Małgorzata Dworakowska

Izabela Wojtala