Dwa rozwiązania
Ta pięknie wydana książka opowiada dwie historie.
Ta sama historia, ci sami bohaterowie ale dwa różne zakończenia.
Pierwszą poznaliśmy czytając książkę w tradycyjny sposób, drugą czytając ją wspak. Jeden problem, dwa rozwiązania. Burzliwie o tym dyskutowaliśmy.
I to podejście zmienia wszystko, bo każdy z nas ma wybór.
Ale czy zawsze wybieramy mądrze?
Polecamy książkę Jol Temple, Terri R. Baynton „Miejsce na skale”.
Opracowała: Iwona Sadowska
Klasa I b uczestniczy w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnym Emocja.
Odwiedziliśmy już Krainę Kreatywności, Krainę Wyobraźni,
Krainę Mocy Słów i Krainę Empatii.
W Krainie Empatii dzieci starały się wczuć w emocje innych, stworzyły Emocjacza
i patrzyły na świat przez różowe okulary.
Opracowała: Maria Ożlańska
To już kolejne spotkanie w ramach ogólnopolskiego projektu promującego czytelnictwo,
w którym uczestniczymy. Projekt DKK to adaptacja brytyjskiej idei reading clubs
– wspólnego czytania i rozmowy o książkach.
Polecamy wesołe opowiadania Renaty Piątkowskiej pt. „Mądra głowa zna przysłowia”.
Opowiadają o sytuacjach z życia wziętych, które można zilustrować przysłowiem.
Dużo dobrej zabawy, a przy okazji sporo wiedzy!
Nasze zajęcia zakończyły się warsztatami plastycznymi.
Opracowała: Iwona Sadowska
Kolejnym zadaniem było wykonanie karmnika.
Należało wyciąć kształt z kartonu po mleku, odmierzyć patyczki i wykleić nimi karmnik.
Powstały prawdziwe dzieła.
Brawo!
Opracowała: Maria Ożlańska
Klasa I b uczestniczy w projekcie „Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki”.
Pierwsze zdanie nie było trudne, poznawaliśmy zastosowanie matematyki w kuchni.
Dzieci wykonały sałatkę owocową. Odmierzały produkty, kroiły je i mieszały.
Po owocnej pracy nastąpił najprzyjemniejszy moment degustacja.
Opracowała: Maria Ożlańska
Projekt składa się z pięciu modułów. Zrealizowaliśmy pierwszy moduł - Kreatywność. W czasie zajęć dzieci uzupełniały Emocjometry (swoje samopoczucie na początku i na końcu zajęć), starały się odkryć swoje mocne strony i wymieniały się dobrymi słowami na swój temat. Prawdziwą furorę zrobiła praca z aplikacją Quiver, za pomocą której dzieci „ożywiały” narysowane przez siebie kropki. Po tylu emocjach ćwiczyliśmy „uważność żabki”, czyli sposób na wyciszenie i uspokojenie. Nauczyliśmy się też kilku podstawowych zwrotów w polskim języku migowym (PJM). Zajęcia mijały tak szybko, że dzieci zapominały o przerwach. Kreatywność – to jest to!
Opracowała: Joanna Kitlas
Polecamy lekturę na wakacje.
Autor: Jarosław Pietras
Tytuł: „Wakacje: Karolina Marchewka, Piotrek Pietruszka, Tomek Pomidor”
To właśnie opisane w tej książce wakacje, choć może nie obfitujące w nadzwyczajne wydarzenia, ale spędzone razem, uczyniły ich prawdziwymi przyjaciółmi.
W dniu 9 czerwca przedstawiciele klas 7 uczestniczyli w video konferencji w ramach projektu e-twinning How to be eco-friendly. Spotkaliśmy się wirtualnie z klasą z Lahntalschule z Niemiec.
Była to okazja do przedstawienia się oraz zaprezentowania naszej szkoły oraz miasta.
Na kolejnym spotkaniu poznamy bliżej miejscowość Lahnau oraz wymienimy się poglądami na temat bycia eco.
Tym razem zajęcia odbyły się na boisku szkolnym. Poznaliśmy Hermana, Zofię i Gienka, są to koty mieszkające w domu Dużego. Polecamy opowieści o kotach, których największym marzeniem jest znaleźć się w świecie, w którym ludzie są dobrzy, a lodówki zawsze otwarte.
13 maja 2021r. cała społeczność SP1 miała możliwość uczestniczenia
w niepowtarzalnym wydarzeniu. Uczniowie klas VII po wielotygodniowych przygotowaniach mieli okazję zaprezentować swoje prace.
Były to komiksy, których fabuła została oparta na książce J.R.R. Tolkiena
„Hobbit czyli tam i z powrotem”.
Twórcy wykazali się nie tylko znajomością treści, ale także wyobraźnią i zdolnościami artystycznymi.
Prezentacja zachwyciła wszystkich oglądających.
Dziękujemy i życzymy wielu udanych przedsięwzięć
Sylwia Pietrowcew, Bożena Gawryłkiewicz, Jolanta Brzozowska – Rybnik
Strona 1 z 4