Projekt e-twinning 2021

pobrany plikHow to be eco-friendly? to nazwa projektu e-twinning, w którym uczestniczymy razem ze szkołą z Hiszpanii - I.E.S. EDUARDO JANEIRO, Fuengirola, Málaga oraz z Turcji -PROF. R.FUAT SEZGİN ORTAOKULU, Sariçam. Projekt ma na celu komunikację uczniów w języku angielskim oraz wymianę obserwacji i opinii na temat zachowań przyjaznych środowisku. Wspólnie wzięliśmy udział w quizie Kahoot! z okazji Dnia Ziemi. Zaangażowani uczniowie z klas siódmych przygotowują obecnie prezentacje o naszym mieście i szkole oraz swoje wizytówki.

Lets celebrate Earth Day together Take part in Kahoot challenge https   bit.ly 3env0WSc5be4fd32certyfikat

„Dzieci programują”

Członkowie koła komputerowego z klas I – III „Mali programiści” prowadzonego przez Panią Małgorzatę Malewską, biorąc udział w Ogólnopolskim projekcie „Dzieci programują” wykonali grudniowe zadanie – karty do gry. Stworzyliśmy „Świątecznego Piotrusia”, a fotorelację z naszych prac umieściliśmy na facebookowej grupie „DZIECI PROGRAMUJĄ”.

130875907 1238845743183095 6785801734423882890 n

„Bezpieczne Domy – Przyjazne Miasta”

W klasie II a zrealizowano wybrane zajęcia z projektu edukacyjnego „Bezpieczne Domy – Przyjazne Miasta”, mającego na celu zapoznać uczniów z problemami współczesnego świata.

Uczniowie podjęli się próby udzielenia odpowiedzi na wiele trudnych pytań dotyczących warunków życia mieszkańców w różnych miejscach na świecie (również w Europie). Porównali biedne szkoły, osiedla, domy z tymi, które są im znane. Przez pokazanie dzielnic biedy w państwach europejskich, dzieci uświadomiły sobie, że trudne sytuacje przeżywają nie tylko rodziny z dalekich miejsc, ale również są wokół nas.

Uczniowie mieli również okazję wykazać się umiejętnościami plastycznymi. Zapoznali się z jednym z przykładów architektury afrykańskiej oraz nauczyły się tworzyć podobne ornamenty.

Kolejny sukces za nami!

Opracowała: Ewelina Czarkowska

124370176 2334659980013307 6405228796473187341 n124223878 1238575653176334 2150857694937372399 n124193901 841722036616211 3413564512992812046 n124155539 364103924868821 8028485442165765762 n

Ogólnopolski projekt „Dzieci programują”

Uczniowie klasy III b, wraz z wychowawca Panią Katarzyną Cyrynowską oraz członkowie koła komputerowego „Mali programiści” prowadzonego przez Panią Małgorzatę Malewską, biorą udział w Ogólnopolskim projekcie „Dzieci programują”. Nasi uczniowie wykonują comiesięczne zadania, a fotorelację z ich przebiegu umieszczają na facebookowej grupie „DZIECI PROGRAMUJĄ”. Październikowe zadanie już za nami. Wykonaliśmy grę „Poznajmy się”.

Gra w wykonaną przez siebie grę sprawiła nam dużo radości.

Opracowała: Małgorzata Malewska

122112934 678093522827478 6245388475566172242 n122121095 831633597608033 1191212949257501941 n122121383 970441813462119 6674091853478001981 n122157513 350762985994998 6524385900562423953 n122238516 1127697194292019 1329384422894374444 n122206830 359762008573011 6701779680323933169 n122101157 674402753505611 3638555450338826753 n122101364 261777035240187 3941123207826819113 n121963920 3117374831700269 3242387692772616315 n122157946 1259627721039448 8546371101277240016 n

Projekt „Bezpieczne domy, przyjazne miasta”

Klasy trzecie wzięły udział w projekcie „Bezpieczne domy, przyjazne miasta”. Projekt miał na celu pogłębienie wiedzy dzieci na tematyki globalnego mieszkalnictwa i zrównoważonego rozwoju miast.

W ramach projektu nauczyciel prowadził warsztaty i zajęcia dla dzieci z zakresu: życia w obszarach slumsowych oraz wyzwań stojących przed miastami dotkniętymi katastrofami naturalnymi. Przedstawił dzieciom najciekawsze rozwiązania środowiskowe i społeczne występujące w miastach zrównoważonych, przyjaznych środowisku człowieka.

Opracowała:Maria Ożlańska

Klasa III c – wymarzony dom

IMG 7682IMG 7685IMG 7690IMG 7691

Domy afrykańskiego plemienia Ndebele – kl. III a

121792896 1015061008922088 8774248231037783227 n121996759 640560783259569 7328299249417887654 n122196516 348620789582099 7736067481124449511 n121829945 356268932153538 8396809388084388894 n

 Klasa III b – wymarzony dom

20201129 15373620201129 15382120201129 153402

PROGRAM PROFILAKTYCZNY PRZYJACIELE ZIPPIEGO W KLASIE I c

Uczniowie klasy I c od września 2019 r. wraz ze swoim przyjacielem patyczakiem Zippim realizują program Przyjaciele Zippiego. Program ma na celu promocję zdrowia psychicznego i dobrego samopoczucia uczniów, poprzez rozwój ich umiejętności komunikacyjnych i społecznych, ułatwiających dobre funkcjonowanie w grupie, nawiązanie przyjaźni, radzenie sobie z problemami i trudnościami. Uczy uczniów jak radzić sobie z codziennymi problemami, jak nazywać uczucia, jak o nich rozmawiać oraz jak najlepiej dobierać sposoby radzenia sobie.

Opracowanie: Izabela Wojtala

Przyjaciele Zippiego 2Zdjcie 1Przyjaciele Zippiego 3

,,Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej"

Rozpoczęliśmy przygodę z programem profilaktycznym ,,Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej". Podczas trzech pierwszych spotkań rozmawialiśmy o tym, co jest dla nas ważne w życiu, o przyjaźni i pracy w grupie. Był trening uważności, zabawa w szukanie podobieństw, pisanie listu do przyjaciela, a przede wszystkim powstały Apteczki ze skarbami, które pomogą nam w trudnych chwilach. Osoby, które chcą wiedzieć więcej o tym programie, zachęcam do odwiedzenia strony:

https://www.pozytywnaedukacja.pl/103-aktualnosci/apteczka/206-apteczka-pierwszej-pomocy-emocjonalnej

Opracowanie: Urszula Szczygieł – wychowawczyni klasy 5 e

87325004 526244951360135 5049517544382136320 n87105584 533819587340648 3595676393200943104 n

Projekt „Dbajki Grajki – multimedialny program psychoedukacyjny dla szkół podstawowych”


„Dbajki Grajki” to  multimedialny program oparty na metodzie bajkoterapii. Innowacyjność rozwiązania przejawia się w tym, że program obejmuje oddziaływaniem całe środowisko szkolne (ucznia, nauczyciela, rodzica). Zawiera aktywne multimedialne metody włączające zarówno osoby pracujące z dziećmi, jak i samego ucznia. Nauczanie i przyswajanie wiedzy odbywa się w sposób niekonwencjonalny. Zajęcia motywują ucznia do działania, twórczości, myślenia i kreatywnego rozwiązywania problemów. Poprzez multimedialne narzędzie uczeń, przeżywając fabułę i narrację, przeżywa różne emocje bohaterów. Pozwala mu to identyfikować się z postaciami i razem z nimi nabywać umiejętności psychospołecznych.

Projekt realizujemy w ponadnarodowym partnerstwie ze stowarzyszeniem niemieckim.