W sobotę 23 marca 2019 czworo uczniów klasy 7c (Maja Lange, Kacper Daszkiewicz, Piotr Misiejuk, Oliwier Rutkowski) wzięło udział w grze terenowej dotyczącej Celów Zrównoważonego Rozwoju w budynku Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Nowym Aleksandrowie. Uczniowie otrzymali naszkicowaną trasę do pokonania, a w każdym z punktów czekały na nich kreatywne zadania, z zakresu Edukacji Globalnej, zawierające tematy interdyscyplinarne, występujące w podstawie programowej wielu przedmiotów, jak np.: WOS, muzyka, język polski, geografia, języki obce, etyka, religia, przedsiębiorczość, kultura i sztuka, promujące Cele Zrównoważonego Rozwoju oraz idee Grywalizacji. W grze wzięło udział 10 drużyn z różnych podlaskich szkół. Wszyscy bardzo dobrze się bawili, poznali się, poszerzyli swoją wiedzę i zyskali ciekawe doświadczenia.
Zabraliśmy uczniów w podróż po Europie. Każdy mógł zdobyć pieczątkę, naklejkę lub smakołyk, a do tego mapę lub książkę. Można było posłuchać fado prosto z Portugalii, poznać kilku słynnych Greków, nauczyć się paru słówek po hiszpańsku, przeczytać najdłuższe słowo w języku niemieckim, zdobyć przepis na naturalne słodycze z Chorwacji, spróbować włoskiej pizzy i zobaczyć mikstury w kolorach francuskiej flagi.
Wyobraźnia uczniów klas 7 – 8 naprawdę nie zna granic :-)
Erasmus Day posłużył też promocji programu Erasmus +, w którym biorą udział nauczyciele języka angielskiego „Szkołę przyszłości tworzymy już dziś”. Dziękujemy wszystkim uczestnikom za entuzjazm i zaangażowanie oraz organizacji Europe Direct za przekazanie uczniom materiałów o Unii Europejskiej. Zachęcamy do obejrzenia krótkiej relacji w Telewizji Białystok.
Opracowała: Urszula Szczygieł
Na zajęciach 18 września zrobiliśmy Nurka Kartezjusza. Do zrobienia takiego nurka wykorzystaliśmy: słomkę, spinacz biurowy, plastelinę, plastikową butelkę i oczywiście wodę, bo nurek musiał sobie popływać.
Jak to działa? Odpowiednio dobrana ilość plasteliny powoduje, że słomka unosi się blisko powierzchni. Gdy ściskamy butelkę, powietrze zostaje ściśnięte i w wodzie, i w słomce. Zajmuje mniejszą objętość, nie może utrzymać nurka i on nurkuje. Przestajemy butelkę wgniatać to nurek wypływa na powierzchnię.
Na wcześniejszych zajęciach dowiedzieliśmy się, jak odwrócić pełną szklankę i nie rozlać wody? Sprawdziliśmy też jak działa ciśnienie atmosferyczne.
Opracowała: Iwona Sadowska
W naszej szkole 29 października 2019 roku rozpoczął działanie
KLUB MŁODEGO ODKRYWCY.
Uczniowie klasy IC, pod okiem opiekunów, będą poznawali i odkrywali świat metodą badawczą, samodzielnie przeprowadzali doświadczenia. Nasze wspólne eksperymentowanie uczy współpracy, komunikacji,
odpowiedzialności i kreatywności, rozbudza ciekawość świata.
Dziś odbyły się pierwsze zajęcia. Młodzi odkrywcy przeprowadzali eksperyment "Wędrująca woda".
Wszyscy uczniowie aktywnie uczestniczyli w zajęciach, z zaciekawieniem obserwowali zjawisko i dobrze się bawili. Nie możemy doczekać się następnej lekcji - ciekawe co odkryjemy?
Opracowała: Izabela Wojtala, Justyna Zdrodowska
Realizując pierwszy moduł – ,,Fikuśne lekturki spod chmurki” Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego ,,Czytam z klasą – lekturniki spod chmurki”, uczniowie z klasy 1 c wzorowo wykonały zadania. Swoją przygodę z lekturą ,,Dziecię elfów” H.Ch. Andersena rozpoczęliśmy od wykonania czytusiów oraz chmurek, które towarzyszyły nam przez cały pierwszy moduł. W naszej klasie powstał kącik czytelniczy. Po wysłuchaniu lektury pokolorowaliśmy okładkę, podpisaliśmy i wypełniliśmy karty w ,,Moim lekturniku”. Wykonaliśmy myszkowe zakładki do książki. Uczniowie z zaangażowaniem wykonali ogromną postać głównej bohaterki lektury: Odrobinki. Wspólne działania sprawiły uczniom wiele radości. Te zajęcia były również zachętą do korzystania z klasowego wypożyczania książek z biblioteki szkolnej.
Opracowała: Izabela Wojtala